Nawigacja

Punktualność pasażerska

Informacja

Strona posiada nowszą wersję

Kliknij tutaj, aby przejść dalej

< Najnowsze daneDane podstawowe Punktualność na stacjachDane roczne
Pliki do pobraniaMetodyka

NAJNOWSZE DANE

 
Podstawowe parametry w 2023 r.
jednostka miary styczeń luty marzec I kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) 90,70% 90,96% 91,16% 90,94%
liczba pociągów uruchomionych 158 062 145 709 162 539 466 310
liczba pociągów opóźnionych od 6 min 14 702 13 165 14 374 42 241
jednostka miary kwiecień maj  czerwiec  II kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) 92,43% 91,84% 89,14% 91,13%
liczba pociągów uruchomionych 151 867 157 412 155 022 464 301
liczba pociągów opóźnionych od 6 min 11 499 12 851 16 834 41 184
jednostka miary lipiec sierpień wrzesień III kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min)        
liczba pociągów uruchomionych        
liczba pociągów opóźnionych od 6 min        
jednostka miary październik listopad grudzień  IV kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min)        
liczba pociągów uruchomionych        
liczba pociągów opóźnionych od 6 min        
 
Dane o punktualności przewozów pasażerskich w podziale miesięcznym [%]
miesiąc 2020 2021 2022 2023 zmiana 2023/2022 [p. proc.]
styczeń 93,95% 90,09% 91,61% 90,70% -0,91
luty 94,28% 87,77% 91,97% 90,96% -1,00
marzec 95,94% 93,27% 89,60% 91,16% 1,55
kwiecień 98,00% 94,01% 91,70% 92,43% 0,73
maj 97,70% 92,62% 90,36% 91,84% 1,48
czerwiec 94,56% 89,48% 87,22% 89,14%  1,92
lipiec 94,33% 86,73% 85,24%    
sierpień 93,64% 89,08% 86,53%    
wrzesień 93,83% 90,37% 89,94%    
październik 93,35% 89,97% 87,89%    
listopad 94,68% 89,30% 88,20%    
grudzień 93,25% 88,74% 83,87%    

 

Dane o punktualności przewoźników pasażerskich w ostatnim kwartale [%]
 przewoźnik kwiecień maj  czerwiec II kwartał
Arriva RP 95,33% 93,58% 92,27% 93,69%
CARGO Master 74,19% 59,38% 81,08% 72,00%
Ceske Drahy 100,00% 96,67% 96,25% 97,21%
Koleje Dolnośląskie 94,19% 93,01% 89,81% 92,32%
Koleje Małopolskie 95,16% 96,04% 95,21% 95,48%
Koleje Mazowieckie 90,50% 90,50% 88,78% 89,94%
Koleje Śląskie 95,70% 94,70% 93,72% 94,70%
Koleje Wielkopolskie 95,35% 95,60% 90,61% 93,89%
Leo Express 88,89% 92,00% 85,19% 88,57%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna 94,84% 95,47% 94,81% 95,05%
ODEG Ostdeutsche 98,49% 97,92% 96,19% 97,53%
Parowozownia Wolsztyn 75,00% 100,00%   90,00%
PKP Cargo        
PKP Intercity 76,22% 76,08% 68,32% 73,54%
PKP SKM w Trójmieście 98,18% 99,00% 98,42% 98,53%
Polregio 93,21% 92,01% 89,35% 91,51%
RegioJet 46,67% 43,55% 55,00% 48,35%
SKM w Warszawie 91,17% 89,74% 87,72% 89,51%
SKPL Cargo 66,67% 100,00% 25,00% 64,00%
UBB 96,29% 95,31% 92,37% 94,63%
WKD 98,93% 99,74% 95,05% 98,00%

 

PUNKTUALNOŚĆ NA STACJACH

Dane o punktualności pociągów na stacjach na podstawie raportów PKP Polskie Linie Kolejowe w 2023 r.
Pliki w formacie CSV do pobrania - punktulaność mierzona dla progu od 6 minut
Wskaźnik punktualności na stacjach - Udział liczby zatrzymań pociągów punktualnych (z uwzględnieniem od 6 minut) w ogólnej liczbie zatrzymań
Liczba zatrzymań pociągów na  w podziale na stacjach na przewoźników 
Liczba opóźnionych zatrzymań pociągów od 6 minut w podziale na stacje i przewoźników
Łączny czas opóźnień  na stacjach w minutach
Dane podstawowe o liczbie zatrzymań

 

Podstawowe parametry o punktualności w latach 2010-2022
rok wskaźnik punktualności na przybyciu liczba pociągów uruchomionych liczba pociągów opóźnionych (włącznie z opóźnieniami poniżej 5 minut 59 sek.)
2010 85,09% 1 468 008 370 901
2011 89,83% 1 477 990 420 612
2012 92,08% 1 553 649 405 670
2013 91,61% 1 506 984 392 005
2014 91,08% 1 504 098 385 883
2015 92,36% 1 593 972 364 896
2016 91,22% 1 691 888 330 237
2017 90,17% 1 715 587 359 384
2018 88,54% 1 783 210 419 074
2019 92,46% 1 716 044 370 796
2020 94,62% 1 581 087 280 584
2021 90,11% 1 741 157 525 667
2022 88,62%  1 823 322 607 069 
 
Zawartość plików - dane za lata 2010-2023
parametry pliki do pobrania
dane archiwalne (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2010-2018
(przed zmianą metody obliczania wskaźnika punktualności)
.zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2019-2023
(po zmianie metody obliczania wskaźnika punktualności)
.zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2022 r. .zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2019-2021 .zip
Przyczyny opóźnień pociągów pasażerskich w 2022 r.  .zip
 

METODYKA

Dane o punktualności przewozów pasażerskich publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych sporządzanych przez zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

Wskaźnik punktualności na przybyciu przedstawiany w procentach stanowi iloraz sumy liczby wszystkich pociągów punktualnych i opóźnionych do 5 minut 59 sekund oraz liczby wszystkich pociągów uruchomionych na sieci zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

Dane dotyczące liczby zatrzymań pociągów oraz opóźnieniach na stacjach pośrednich (opóźnienie na stacji pośredniej/stacji końcowej) publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych przygotowywanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Dane nie zawierają informacji o przewozach realizowanych na infrastrukturze PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

do góry