< Najnowsze daneDane podstawowe Punktualność na stacjachDane roczne
Pliki do pobraniaMetodyka
NAJNOWSZE DANE
jednostka miary | styczeń | luty | marzec | I kwartał 2023 |
---|---|---|---|---|
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) | 90,70% | 90,96% | 91,16% | 90,94% |
liczba pociągów uruchomionych | 158 062 | 145 709 | 162 539 | 466 310 |
liczba pociągów opóźnionych od 6 min | 14 702 | 13 165 | 14 374 | 42 241 |
jednostka miary
|
kwiecień | maj | czerwiec | II kwartał 2023 |
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) | ||||
liczba pociągów uruchomionych | ||||
liczba pociągów opóźnionych od 6 min | ||||
jednostka miary
|
lipiec | sierpień | wrzesień | III kwartał 2023 |
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) | ||||
liczba pociągów uruchomionych | ||||
liczba pociągów opóźnionych od 6 min | ||||
jednostka miary | październik | listopad | grudzień | IV kwartał 2023 |
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) | ||||
liczba pociągów uruchomionych | ||||
liczba pociągów opóźnionych od 6 min |
miesiąc | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | zmiana 2023/2022 [p. proc.] |
---|---|---|---|---|---|
styczeń | 93,95% | 90,09% | 91,61% | 90,70% | -0,91% |
luty | 94,28% | 87,77% | 91,97% | 90,96% | -1,00% |
marzec | 95,94% | 93,27% | 89,60% | 91,16% | 1,55% |
kwiecień | 98,00% | 94,01% | 91,70% | ||
maj | 97,70% | 92,62% | 90,36% | ||
czerwiec | 94,56% | 89,48% | 87,22% | ||
lipiec | 94,33% | 86,73% | 85,24% | ||
sierpień | 93,64% | 89,08% | 86,53% | ||
wrzesień | 93,83% | 90,37% | 89,94% | ||
październik | 93,35% | 89,97% | 87,89% | ||
listopad | 94,68% | 89,30% | 88,20% | ||
grudzień | 93,25% | 88,74% | 83,87% |
przewoźnik | styczeń | luty | marzec | I kwartał |
---|---|---|---|---|
Arriva | 94,62% | 91,54% | 94,52% | 93,63% |
Cargo Master | 83,33% | 88,46% | 86,84% | |
Ceske Drahy | 90,20% | 96,43% | 97,58% | 94,70% |
Koleje Dolnośląskie | 91,22% | 92,80% | 93,95% | 92,66% |
Koleje Małopolskie | 94,97% | 96,70% | 94,56% | 95,38% |
Koleje Mazowieckie | 88,39% | 88,58% | 87,39% | 88,10% |
Koleje Śląskie | 95,13% | 94,82% | 94,84% | 94,93% |
Koleje Wielkopolskie | 94,62% | 94,25% | 94,29% | 94,39% |
Leo Express | 100,00% | 81,25% | 82,35% | 84,21% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 93,14% | 93,90% | 93,66% | 93,56% |
ODEG Ostdeutsche | 99,28% | 99,23% | 99,25% | |
PKP Intercity | 72,23% | 75,54% | 74,49% | 74,04% |
PKP SKM | 98,49% | 98,15% | 97,72% | 98,11% |
Polregio | 91,13% | 90,57% | 92,20% | 91,33% |
RegioJet | 35,48% | 51,79% | 45,16% | 43,89% |
SKM Warszawa | 90,71% | 91,59% | 89,00% | 90,41% |
SKPL Cargo | 74,19% | 78,57% | 75,00% | 75,82% |
UBB | 97,97% | 97,28% | 94,84% | 96,69% |
WKD | 99,72% | 99,24% | 96,54% | 98,48% |
PUNKTUALNOŚĆ NA STACJACH
Pliki w formacie CSV do pobrania - punktulaność mierzona dla progu od 6 minut |
---|
Wskaźnik punktualności na stacjach - Udział liczby zatrzymań pociągów punktualnych (z uwzględnieniem od 6 minut) w ogólnej liczbie zatrzymań |
Liczba zatrzymań pociągów na stacjach w podziale na przewoźników |
Liczba opóźnionych zatrzymań pociągów od 6 minut w podziale na stacje i przewoźników |
Łączny czas opóźnień na stacjach w minutach |
Dane podstawowe o liczbie zatrzymań |
rok | wskaźnik punktualności na przybyciu | liczba pociągów uruchomionych | liczba pociągów opóźnionych (włącznie z opóźnieniami poniżej 5 minut 59 sek.) |
---|---|---|---|
2010 | 85,09% | 1 468 008 | 370 901 |
2011 | 89,83% | 1 477 990 | 420 612 |
2012 | 92,08% | 1 553 649 | 405 670 |
2013 | 91,61% | 1 506 984 | 392 005 |
2014 | 91,08% | 1 504 098 | 385 883 |
2015 | 92,36% | 1 593 972 | 364 896 |
2016 | 91,22% | 1 691 888 | 330 237 |
2017 | 90,17% | 1 715 587 | 359 384 |
2018 | 88,54% | 1 783 210 | 419 074 |
2019 | 92,46% | 1 716 044 | 370 796 |
2020 | 94,62% | 1 581 087 | 280 584 |
2021 | 90,11% | 1 741 157 | 525 667 |
2022 | 88,62% | 1 823 322 | 607 069 |
parametry | pliki do pobrania |
---|---|
dane archiwalne (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2010-2018 (przed zmianą metody obliczania wskaźnika punktualności) |
.zip |
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2019-2022 (po zmianie metody obliczania wskaźnika punktualności) |
.zip |
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2022 r. | .zip |
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2019-2021 | .zip |
Przyczyny opóźnień pociągów pasażerskich w 2022 r. | .zip |
METODYKA
Dane o punktualności przewozów pasażerskich publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych sporządzanych przez zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.
Wskaźnik punktualności na przybyciu przedstawiany w procentach stanowi iloraz sumy liczby wszystkich pociągów punktualnych i opóźnionych do 5 minut 59 sekund oraz liczby wszystkich pociągów uruchomionych na sieci zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.
Dane dotyczące liczby zatrzymań pociągów oraz opóźnieniach na stacjach pośrednich (opóźnienie na stacji pośredniej/stacji końcowej) publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych przygotowywanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Dane nie zawierają informacji o przewozach realizowanych na infrastrukturze PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.