Przewozy intermodalne w 2023 r.
Podstawowe parametry w przewozach intermodalnych - IV kwartał 2023
liczba jednostek (sztuk) |
liczba TEU |
masa (tys. ton) |
praca przewozowa (tys. tono-km) |
422 784 |
632 920 |
6 775,32 |
2 434 544 |
Liczba jednostek w przewozach intermodalnych (w liczbie sztuk)
|
2021 |
2022 |
2023 |
zmiana 2023-2022 |
zmiana % 2023/2022 |
I kwartał |
418 784 |
448 580 |
398 049 |
-50 531 |
-11,26% |
II kwartał |
450 584 |
448 291 |
372 073 |
-76 218 |
-17,00% |
III kwartał |
450 777 |
446 819 |
397 340 |
-49 479 |
-11,07% |
IV kwartał |
457 404 |
406 040 |
422 784 |
16 744 |
4,12% |
Liczba TEU w przewozach intermodalnych
|
2021 |
2022 |
2023 |
zmiana 2023-2022 |
zmiana % 2023/2022 |
I kwartał |
687 898 |
738 312 |
625 263 |
-113 048 |
-15,31% |
II kwartał |
745 154 |
726 423 |
565 169 |
-161 254 |
-22,20% |
III kwartał |
735 008 |
719 647 |
607 861 |
-111 786 |
-15,53% |
IV kwartał |
751 758 |
651 944 |
632 920 |
-19 023 |
-2,92% |
Masa towarów w przewozach intermodalnych (w tys. ton)
|
2021 |
2022 |
2023 |
zmiana 2023-2022 |
zmiana % 2023/2022 |
I kwartał |
6 242,03 |
6 602,39 |
5 804,50 |
-797,89 |
-12,08% |
II kwartał |
6 782,07 |
6 682,14 |
5 797,23 |
-884,91 |
-13,24% |
III kwartał |
6 777,28 |
6 736,14 |
6 161,24 |
-574,89 |
-8,53% |
IV kwartał |
6 728,85 |
6 137,19 |
6 775,32 |
638,13 |
10,40% |
Praca przewozowa w przewozach intermodalnych (w tys. tono-km)
|
2021 |
2022 |
2023 |
zmiana 2023-2022 |
zmiana % 2023/2022 |
I kwartał |
1 893 486,65 |
2 130 728,64 |
1 866 402,14 |
-264 326,51 |
-12,41% |
II kwartał |
2 033 158,55 |
2 275 120,16 |
2 012 763,36 |
-262 356,81 |
-11,53% |
III kwartał |
2 140 801,65 |
2 256 970,98 |
2 155 267,15 |
-101 703,83 |
-4,51% |
IV kwartał |
2 113 638,83 |
1 947 941,27 |
2 434 544,18 |
486 602,91 |
24,98% |
Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym wg masy
|
2021 |
2022 |
2023 |
I kwartał |
11,01% |
10,60% |
9,59% |
I-II kwartał |
11,15% |
10,62% |
10,06% |
I-III kwartał |
11,02% |
10,68% |
10,27% |
I-IV kwartał |
10,89% |
10,52% |
10,59% |
Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym wg pracy przewozowej
|
2021 |
2022 |
2023 |
I kwartał |
14,77% |
14,56% |
11,62% |
I-II kwartał |
14,77% |
14,38% |
12,58% |
I-III kwartał |
14,76% |
14,29% |
13,05% |
I-IV kwartał |
14,61% |
13,78% |
13,75% |
Udział przewoźników w przewozach intermodalnych wg masy
przewoźnik |
I kwartał 2023 |
I-II kwartał 2023 |
I-III kwartał 2023 |
I-IV kwartał 2023 |
Alza Cargo |
5,72% |
6,12% |
5,42% |
5,47% |
Barter |
0,01% |
0,05% |
0,04% |
0,03% |
Captrain Polska |
6,18% |
4,99% |
4,70% |
4,51% |
CD Cargo Poland |
0,13% |
0,14% |
0,13% |
0,12% |
CTL Logistics |
2,59% |
2,30% |
2,24% |
2,05% |
DB Cargo |
17,03% |
16,96% |
16,28% |
15,33% |
Ecco Rail |
3,99% |
3,38% |
3,43% |
3,10% |
EP Cargo |
0,00% |
0,07% |
0,14% |
0,16% |
Eurasian Railway Carrier |
4,54% |
4,28% |
3,82% |
3,94% |
Eurotrans |
1,56% |
1,43% |
1,39% |
1,34% |
Freightliner |
0,29% |
0,50% |
0,57% |
0,50% |
Inter Cargo |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,001% |
Laude Smart Intermodal |
0,00% |
0,01% |
0,16% |
0,82% |
LokoTrain |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,02% |
Lotos Kolej |
1,37% |
1,38% |
1,34% |
1,31% |
LTE Polska |
5,47% |
5,42% |
5,66% |
5,55% |
LTG Cargo Polska |
2,30% |
2,84% |
3,35% |
3,55% |
Lubelski Węgiel Bogdanka |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,06% |
Metrans Rail |
6,80% |
6,71% |
6,69% |
6,48% |
Ost-West Logistics Poland |
0,05% |
0,14% |
0,17% |
0,22% |
PCC Intermodal |
17,68% |
18,10% |
18,17% |
18,18% |
PKP Cargo |
16,82% |
17,71% |
18,71% |
19,36% |
PKP LHS |
2,98% |
2,96% |
3,29% |
3,70% |
Pol-Miedź |
1,58% |
1,83% |
1,69% |
1,59% |
Rail Cargo Carrier Poland |
0,42% |
0,51% |
0,54% |
0,54% |
Rail Polska |
0,59% |
0,55% |
0,52% |
0,47% |
Silva LS |
0,95% |
1,02% |
1,01% |
1,01% |
TKP Silesia |
0,62% |
0,31% |
0,20% |
0,15% |
ZIK Sandomierz |
0,32% |
0,30% |
0,31% |
0,41% |
Udział przewoźników w przewozach intermodalnych wg pracy przewozowej
przewoźnik |
I kwartał 2023 |
I-II kwartał 2023 |
I-III kwartał 2023 |
I-IV kwartał 2023 |
Alza Cargo |
7,15% |
7,74% |
6,60% |
6,68% |
Barter |
0,0004% |
0,002% |
0,00% |
0,00% |
Captrain Polska |
4,04% |
3,59% |
3,48% |
3,37% |
CD Cargo Poland |
0,23% |
0,23% |
0,22% |
0,20% |
CTL Logistics |
3,71% |
3,39% |
3,36% |
3,14% |
DB Cargo |
18,32% |
17,57% |
17,25% |
16,09% |
Ecco Rail |
6,03% |
5,67% |
5,81% |
4,94% |
EP Cargo |
0,00% |
0,07% |
0,15% |
0,18% |
Eurasian Railway Carrier |
0,12% |
0,11% |
0,10% |
1,00% |
Eurotrans |
0,08% |
0,07% |
0,07% |
0,06% |
Freightliner |
0,60% |
1,01% |
1,14% |
0,99% |
Inter Cargo |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,0004% |
Laude Smart Intermodal |
0,00% |
0,002% |
0,03% |
0,27% |
LokoTrain |
0,00% |
0,000% |
0,00% |
0,02% |
Lotos Kolej |
2,14% |
1,93% |
1,81% |
1,76% |
LTE Polska |
2,76% |
2,62% |
2,72% |
2,88% |
LTG Cargo Polska |
3,90% |
4,43% |
5,07% |
5,26% |
Lubelski Węgiel Bogdanka |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
0,01% |
Metrans Rail |
5,32% |
5,02% |
5,01% |
4,83% |
Ost-West Logistics Poland |
0,06% |
0,19% |
0,21% |
0,29% |
PCC Intermodal |
21,58% |
20,93% |
20,39% |
19,94% |
PKP Cargo |
17,04% |
18,41% |
19,65% |
21,07% |
PKP LHS |
2,18% |
2,00% |
2,16% |
2,24% |
Pol-Miedź |
1,84% |
2,12% |
1,94% |
1,82% |
Rail Cargo Carrier Poland |
0,21% |
0,24% |
0,25% |
0,27% |
Rail Polska |
0,39% |
0,34% |
0,32% |
0,28% |
Silva LS |
1,43% |
1,54% |
1,48% |
1,45% |
TKP Silesia |
0,06% |
0,03% |
0,02% |
0,01% |
ZIK Sandomierz |
0,82% |
0,74% |
0,75% |
0,94% |
Dane podstawowe 2012-2023
rok |
liczba jednostek (sztuk) |
liczba TEU |
masa (tys. ton) |
praca przewozowa (tys. tono-km) |
2012 |
644 568 |
1 046 982 |
8 055,83 |
3 044 869,16 |
2013 |
689 276 |
1 123 361 |
8 633,26 |
3 066 986,39 |
2014 |
699 594 |
1 114 174 |
9 610,29 |
3 401 655,37 |
2015 |
745 341 |
1 151 754 |
10 386,39 |
3 718 045,35 |
2016 |
983 488 |
1 470 382 |
13 428,68 |
4 695 934,92 |
2017 |
1 102 126 |
1 691 899 |
15 080,53 |
5 571 306,81 |
2018 |
1 295 809 |
1 933 159 |
17 703,30 |
6 436 431,30 |
2019 |
1 394 061 |
2 137 122 |
19 509,49 |
7 069 382,86 |
2020 |
1 663 332 |
2 672 287 |
23 776,87 |
7 838 546,99 |
2021 |
1 777 549 |
2 919 818 |
26 530,24 |
8 181 085,68 |
2022 |
1 749 729 |
2 836 325 |
26 157,86 |
8 610 761,05 |
2023 |
1 590 246 |
2 431 214 |
24 538,30 |
8 468 976,82 |
Przewozy intermodalne wg kwartałów 2012-2023
parametry |
plik do pobrania |
liczba jednostek |
załącznik Excel
|
TEU |
masa |
praca przewozowa |
WYKRESY