Nawigacja

Punktualność pasażerska

Informacja

Strona posiada nowszą wersję

Kliknij tutaj, aby przejść dalej

< Najnowsze daneDane podstawowe Punktualność na stacjachDane roczne
Pliki do pobraniaMetodyka

NAJNOWSZE DANE

 
Podstawowe parametry w 2023 r.
jednostka miary styczeń luty marzec I kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) 90,70% 90,96% 91,16% 90,94%
liczba pociągów uruchomionych 158 062 145 709 162 539 466 310
liczba pociągów opóźnionych od 6 min 14 702 13 165 14 374 42 241
jednostka miary kwiecień maj  czerwiec  II kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) 92,43% 91,84% 89,14% 91,13%
liczba pociągów uruchomionych 151 867 157 412 155 022 464 301
liczba pociągów opóźnionych od 6 min 11 499 12 851 16 834 41 184
jednostka miary lipiec sierpień wrzesień III kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min) 89,71% 88,11% 90,99% 89,59%
liczba pociągów uruchomionych 162 055 162 407 156 154 480 616
liczba pociągów opóźnionych od 6 min 16 668 19 309  14 075 50 051
jednostka miary październik listopad grudzień  IV kwartał 2023
wskaźnik punktualności na przybyciu (od 6 min)        
liczba pociągów uruchomionych        
liczba pociągów opóźnionych od 6 min        
 
Dane o punktualności przewozów pasażerskich w podziale miesięcznym [%]
miesiąc 2020 2021 2022 2023 zmiana 2023/2022 [p. proc.]
styczeń 93,95% 90,09% 91,61% 90,70% -0,91
luty 94,28% 87,77% 91,97% 90,96% -1,00
marzec 95,94% 93,27% 89,60% 91,16% 1,55
kwiecień 98,00% 94,01% 91,70% 92,43% 0,73
maj 97,70% 92,62% 90,36% 91,84% 1,48
czerwiec 94,56% 89,48% 87,22% 89,14%  1,92
lipiec 94,33% 86,73% 85,24% 89,71% 4,48 
sierpień 93,64% 89,08% 86,53% 88,11% 1,58 
wrzesień 93,83% 90,37% 89,94% 90,99%  1,05 
październik 93,35% 89,97% 87,89%    
listopad 94,68% 89,30% 88,20%    
grudzień 93,25% 88,74% 83,87%    

 

Dane o punktualności przewoźników pasażerskich w ostatnim kwartale [%]
 przewoźnik lipiec sierpień wrzesień III kwartał
Arriva RP 90,3% 93,6% 91,9% 91,9%
CARGO Master 80,0% - 81,3% 81,0%
Ceske Drahy 97,6% 98,4% 97,9% 98,0%
Koleje Dolnośląskie 90,1% 88,0% 89,1% 89,1%
Koleje Małopolskie 95,4% 93,5% 96,2% 95,0%
Koleje Mazowieckie 90,1% 87,6% 90,0% 89,3%
Koleje Śląskie 94,1% 92,9% 94,9% 94,0%
Koleje Wielkopolskie 92,5% 92,7% 94,8% 93,3%
Leo Express 88,9% 80,0% 92,6% 87,3%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna 94,4% 94,0% 96,0% 94,8%
ODEG Ostdeutsche 98,0% 98,4% 98,4% 98,3%
Parowozownia Wolsztyn - 84,1% 100,0% 84,8%
PKP Cargo 97,5% 90,6% 90,0% 93,9%
PKP Intercity 68,4% 64,8% 76,9% 69,8%
PKP SKM w Trójmieście 98,8% 98,7% 96,9% 98,2%
Polregio 90,2% 88,1% 90,7% 89,6%
RegioJet 72,6% 72,6% 91,7% 78,8%
SKM w Warszawie 89,6% 90,0% 91,8% 90,5%
SKPL Cargo - 0,0% 60,0% 42,9%
UBB 91,0% 88,3% 93,6% 90,9%
WKD 99,7% 99,8% 99,8% 99,8%

 

PUNKTUALNOŚĆ NA STACJACH

Dane o punktualności pociągów na stacjach na podstawie raportów PKP Polskie Linie Kolejowe w 2023 r.
Pliki w formacie CSV do pobrania - punktulaność mierzona dla progu od 6 minut
Wskaźnik punktualności na stacjach - Udział liczby zatrzymań pociągów punktualnych (z uwzględnieniem od 6 minut) w ogólnej liczbie zatrzymań
Liczba zatrzymań pociągów na  w podziale na stacjach na przewoźników 
Liczba opóźnionych zatrzymań pociągów od 6 minut w podziale na stacje i przewoźników
Łączny czas opóźnień  na stacjach w minutach
Dane podstawowe o liczbie zatrzymań

 

Podstawowe parametry o punktualności w latach 2010-2022
rok wskaźnik punktualności na przybyciu liczba pociągów uruchomionych liczba pociągów opóźnionych (włącznie z opóźnieniami poniżej 5 minut 59 sek.)
2010 85,09% 1 468 008 370 901
2011 89,83% 1 477 990 420 612
2012 92,08% 1 553 649 405 670
2013 91,61% 1 506 984 392 005
2014 91,08% 1 504 098 385 883
2015 92,36% 1 593 972 364 896
2016 91,22% 1 691 888 330 237
2017 90,17% 1 715 587 359 384
2018 88,54% 1 783 210 419 074
2019 92,46% 1 716 044 370 796
2020 94,62% 1 581 087 280 584
2021 90,11% 1 741 157 525 667
2022 88,62%  1 823 322 607 069 
 
Zawartość plików - dane za lata 2010-2023
parametry pliki do pobrania
dane archiwalne (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2010-2018
(przed zmianą metody obliczania wskaźnika punktualności)
.zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w latach 2019-2023
(po zmianie metody obliczania wskaźnika punktualności)
.zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2022 r. .zip
dane (w formacie .csv) dotyczące punktualności pociągów pasażerskich na stacjach w 2019-2021 .zip
Przyczyny opóźnień pociągów pasażerskich w 2022 r.  .zip
 

METODYKA

Dane o punktualności przewozów pasażerskich publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych sporządzanych przez zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

Wskaźnik punktualności na przybyciu przedstawiany w procentach stanowi iloraz sumy liczby wszystkich pociągów punktualnych i opóźnionych do 5 minut 59 sekund oraz liczby wszystkich pociągów uruchomionych na sieci zarządców infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

Dane dotyczące liczby zatrzymań pociągów oraz opóźnieniach na stacjach pośrednich (opóźnienie na stacji pośredniej/stacji końcowej) publikowane są na podstawie sprawozdań kwartalnych przygotowywanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Dane nie zawierają informacji o przewozach realizowanych na infrastrukturze PKP SKM w Trójmieście, Usedomer Baderbahn oraz Warszawska Kolej Dojazdowa.

do góry