Najnowsze dane Dane miesięczne Udziały przewoźników
Dane rocznePliki - Dane 2012-2024Wykresy
NAJNOWSZE DANE
jednostka miary | marzec | styczeń-marzec |
---|---|---|
masa towarów (mln ton) | 18,7 | 54,2 |
praca przewozowa (mln tono-km) | 4 944,6 | 14 040,8 |
praca eksploatacyjna (mln poc-km) | 6,9 | 19,8 |
DANE MIESIĘCZNE (masa towarów, praca przewozowa, praca eksploatacyjna, średnia odległość)
miesiąc | 2022 | 2023 | 2024 | różnica 2024-2023 | zmiana % 2024/2023 |
---|---|---|---|---|---|
styczeń | 19,6 | 20,4 | 17,7 | -2,71 | -13,27% |
luty | 19,8 | 19,0 | 17,8 | -1,27 | -6,67% |
marzec | 22,8 | 21,1 | 18,7 | -2,40 | -11,38% |
kwiecień | 21,3 | 18,0 | |||
maj | 21,2 | 18,6 | |||
czerwiec | 20,4 | 18,1 | |||
lipiec | 20,9 | 18,6 | |||
sierpień | 20,9 | 19,2 | |||
wrzesień | 20,5 | 19,8 | |||
październik | 21,3 | 21,0 | |||
listopad | 20,9 | 20,0 | |||
grudzień | 18,9 | 17,7 |
miesiąc | 2022 | 2023 | 2024 | różnica 2024-2023 | zmiana % 2024/2023 |
---|---|---|---|---|---|
styczeń | 4 599,5 | 5 417,1 | 4 458,4 | -958,73 | -17,70% |
luty | 4 550,7 | 5 125,5 | 4 637,9 | -487,62 | -9,51% |
marzec | 5 484,2 | 5 513,4 | 4 944,6 | -568,86 | -10,32% |
kwiecień | 5 241,8 | 4 883,5 | |||
maj | 5 416,5 | 4 968,9 | |||
czerwiec | 5 340,6 | 4 915,9 | |||
lipiec | 5 372,1 | 5 094,3 | |||
sierpień | 5 359,0 | 5 100,8 | |||
wrzesień | 5 261,5 | 5 232,7 | |||
październik | 5 486,0 | 5 532,2 | |||
listopad | 5 462,5 | 5 205,5 | |||
grudzień | 4 925,0 | 4 611,3 |
miesiąc | 2022 | 2023 | 2024 | różnica 2024-2023 | zmiana % 2024/2023 |
---|---|---|---|---|---|
styczeń | 6,7 | 7,3 | 6,3 | -0,97 | -13,21% |
luty | 6,5 | 6,9 | 6,6 | -0,36 | -5,19% |
marzec | 7,7 | 7,6 | 6,9 | -0,66 | -8,68% |
kwiecień | 7,3 | 6,8 | |||
maj | 7,5 | 6,9 | |||
czerwiec | 7,4 | 6,9 | |||
lipiec | 7,4 | 7,1 | |||
sierpień | 7,4 | 6,9 | |||
wrzesień | 7,3 | 7,1 | |||
październik | 7,6 | 7,4 | |||
listopad | 7,5 | 7,1 | |||
grudzień | 6,8 | 6,3 |
miesiąc | 2022 | 2023 | 2024 | różnica 2024-2023 | zmiana % 2024/2023 |
---|---|---|---|---|---|
styczeń | 234,1 | 265,3 | 251,8 | -13,56 | -5,11% |
luty | 229,7 | 269,1 | 260,9 | -8,20 | -3,05% |
marzec | 240,2 | 261,5 | 264,7 | 3,15 | 1,20% |
kwiecień | 246,4 | 270,7 | |||
maj | 255,6 | 267,2 | |||
czerwiec | 262,2 | 271,9 | |||
lipiec | 256,7 | 273,2 | |||
sierpień | 256,7 | 265,6 | |||
wrzesień | 257,1 | 264,8 | |||
październik | 258,0 | 263,2 | |||
listopad | 260,8 | 260,0 | |||
grudzień | 260,0 | 260,8 |
UDZIAŁY PRZEWOŹNIKÓW
przewoźnik | I-III 2024 |
---|---|
PKP Cargo | 28,68% |
DB Cargo Polska | 14,35% |
Lotos Kolej | 7,45% |
PKP LHS | 5,35% |
PUK Kolprem | 4,24% |
Freightliner PL | 2,72% |
T&C | 2,48% |
Pol-Miedź Trans | 2,29% |
CTL Logistics | 2,06% |
PCC Intermodal | 2,03% |
CD Cargo Poland | 2,02% |
Rail Polska | 1,73% |
Rail STM | 1,46% |
Inter Cargo | 1,42% |
Alza Cargo | 1,29% |
LTE Polska | 1,21% |
PKP Cargo Service | 1,19% |
Ciech Cargo | 1,17% |
Captrain Polska | 1,15% |
FDM-REW Damian Żur | 0,92% |
LTG Cargo Polska | 0,90% |
Eurotrans | 0,86% |
Metrans Rail | 0,71% |
Olavion | 0,71% |
JSW Logistics | 0,68% |
Eurasian Railway Carrier | 0,67% |
Cemet | 0,65% |
Railpolonia | 0,64% |
Ecco Rail | 0,59% |
Żwirownia Beton DOLATA Agnieszka Dolata | 0,58% |
Laude Smart Intermodal | 0,53% |
TKP Silesia | 0,51% |
Pozostali/Others | 6,78% |
przewoźnik | I-III 2024 |
---|---|
PKP Cargo | 29,36% |
Lotos Kolej | 11,69% |
PKP LHS | 5,97% |
DB Cargo Polska | 4,74% |
T&C | 3,63% |
Freightliner PL | 3,09% |
CTL Logistics | 3,06% |
PCC Intermodal | 2,96% |
Inter Cargo | 2,26% |
CD Cargo Poland | 2,26% |
PUK Kolprem | 2,08% |
Rail STM | 2,06% |
Rail Polska | 2,04% |
Alza Cargo | 1,97% |
LTG Cargo Polska | 1,73% |
Pol-Miedź Trans | 1,73% |
Captrain Polska | 1,47% |
Olavion | 1,37% |
Ecco Rail | 1,31% |
LTE Polska | 1,30% |
FDM-REW Damian Żur | 1,24% |
Ciech Cargo | 1,19% |
Metrans Rail | 0,85% |
Railpolonia | 0,74% |
Żwirownia Beton DOLATA Agnieszka Dolata | 0,67% |
Cemet | 0,66% |
IGL | 0,60% |
Zakład Inżynierii Kolejowej | 0,60% |
OST-WEST Logistic Poland | 0,59% |
Laude Smart Intermodal | 0,57% |
Transchem | 0,57% |
Cargoway | 0,55% |
Orion Rail Logistics | 0,50% |
Pozostali/Others | 4,57% |
przewoźnik | I-III 2024 |
---|---|
PKP Cargo | 34,09% |
Lotos Kolej | 11,81% |
DB Cargo Polska | 6,11% |
CTL Logistics | 3,37% |
PCC Intermodal | 2,76% |
PKP LHS | 2,41% |
Freightliner PL | 2,06% |
CD Cargo Poland | 2,00% |
Captrain Polska | 1,95% |
Alza Cargo | 1,89% |
Pol-Miedź Trans | 1,82% |
Rail Polska | 1,82% |
LTG Cargo Polska | 1,79% |
T&C | 1,78% |
LTE Polska | 1,73% |
Ecco Rail | 1,63% |
PUK Kolprem | 1,57% |
Inter Cargo | 1,53% |
Rail STM | 1,43% |
Olavion | 1,38% |
Metrans Rail | 1,18% |
Ciech Cargo | 1,10% |
FDM-REW Damian Żur | 0,96% |
HSL Polska | 0,69% |
Transchem | 0,65% |
Zakład Inżynierii Kolejowej | 0,65% |
OST-WEST Logistic Poland | 0,58% |
Lokotrain | 0,50% |
Pozostali/Others | 8,75% |
DANE ROCZNE
rok | przewieziona masa towarów (mln ton) | praca przewozowa (mln tonokilometrów) | praca eksploatacyjna (mln pociągokilometrów) | średnia odległość przewozu 1 tony (km) |
---|---|---|---|---|
2007 | 293 | 53 613 | 73,1 | 183 |
2008 | 269,8 | 51 137 | 75,9 | 189,5 |
2009 | 241,3 | 43 281 | 64,7 | 179,4 |
2010 | 257,7 | 49 126 | 71,5 | 190,6 |
2011 | 249,3 | 53 974 | 79,3 | 216,5 |
2012 | 231,3 | 49 064 | 74,4 | 212,1 |
2013 | 233,2 | 50 900 | 74,9 | 218,3 |
2014 | 228,9 | 50 098 | 74,9 | 218,9 |
2015 | 224,8 | 50 606 | 74,8 | 225,1 |
2016 | 222,2 | 50 620 | 74 | 227,8 |
2017 | 239,9 | 54 829 | 80,1 | 228,6 |
2018 | 250,3 | 59 642 | 88 | 238,3 |
2019 | 236,4 | 55 905 | 82,3 | 236,5 |
2020 | 223,2 | 52 217 | 77,5 | 233,9 |
2021 | 243,6 | 55 987 | 81,8 | 229,8 |
2022 | 248,5 | 62 499 | 87,0 | 251,5 |
2023 | 231,6 | 61 601 | 84,4 | 266,0 |
PLIKI DANE 2012-2024
WYKRESY 2022-2024
Uwaga: dane nie obejmują przewozów na liniach wąskotorowych, dane mogą podlegać korektom i uzupełnieniom. Różnice między wartościami ogółem, a poszczególnymi tabelami wynikają z zaokrągleń. Dokładne wartości dostępne są w pliku Excel.** w tym licencje innych krajów członkowskich UE