Tabor kolejowy przewoźników pasażerskich
Struktura pojazdów trakcyjnych będących w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
pojazdy trakcyjne |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
lokomotywy elektryczne |
332 |
322 |
320 |
314 |
313 |
lokomotywy spalinowe |
152 |
119 |
109 |
109 |
108 |
elektryczne wagony silnikowe |
8 |
2 |
2 |
2 |
2 |
spalinowe wagony silnikowe |
77 |
75 |
79 |
77 |
75 |
elektryczne zespoły trakcyjne |
1 341 |
1 268 |
1 279 |
1 250 |
1 192 |
spalinowe zespoły trakcyjne |
177 |
177 |
187 |
192 |
196 |
Struktura wagonów będących w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
wagony |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
z miejscami do siedzenia |
2 344 |
2 237 |
2 215 |
2 047 |
2 028 |
z miejscami do leżenia oraz sypialne |
248 |
236 |
220 |
195 |
188 |
Zawartość plików - dane za lata 2003-2019
Parametry |
Pliki do pobrania |
dane o taborze kolejowym w dyspozycji przewoźników (liczba)
rozbieżność w strukturze pojazdów trakcyjnych w latach 2003-2007 względem kolejnych lat związana jest z faktem udostępniania taboru trakcyjnego wraz z maszynistami przez PKP Cargo na potrzeby działalności przewozowej realizowanej przez PKP Intercity. Tabor trakcyjny wykorzystywany w przewozach pasażerskich został przeniesiony do PKP Intercity w 2008 roku. |

|
średni wiek taboru kolejowego (w latach) |
prędkość eksploatacyjna taboru kolejowego (liczba pojazdów) |
wyposażenie dodatkowe taboru kolejowego (udział procentowy) |